18 juni 2006

Andra natten



En lugn kväll framför TV´n för matte och husse avbrutet med korta rastningar gjorde att Zigge redan då resten av flocken gick till säng hade sovit massor. Vi bar in korg med sovande hund till sovrummet och la honom bredvid mattes madrass. En grymtning och en omöjligsovställning sedan sov hela flocken gott fram till 4 då han vaknade till, hann tta två steg varefter han raskt lyftes ut på gräsmattan.

När Zigge kom in hade husse tagit över ”vakten” på madrassen och Zigge hade ingen anledning att sova. Busa med håret, nafsa i näsa och öron och allmänt tokgosa var roligare. När jag tröttnat på att han nafsat väntade jag till ett lite för hårt bit varefter jag sa ifrån och la mig i sängen istället.

Zigge försökte komma efter ett par gånger men gav snart upp för att gå på uppstäcksfärd. Då vi spärrat av hall och vardagsrum fanns bara skohyllan att titta på. Då jag ställt in den i sängkammaren var allt så trist så trist och Zigge la sig i korgen och gnagade lite på en tom toapappersrulle. Snart sov hela gänget igen – nu med Zigge ensam men harmonisk på golvet. Ett par klappar när han oroligt såg sig omkring räckte. Kommande natt ska vi testa utan golvsovning.

Inga kommentarer: