05 januari 2007

Fredag med husse

Idag har jag varit ledig från jobbet så jag och Z kunde hitta på lite kul. Morgonpromenaden blev hyfsat lång och i bortre delen hamnade vi med en labrador i en hundgård. Det var en tik på 5 år som efter inledande lek tyckte Zigge var lite trist som bara ville lukta och klättra runt på henne...

Efter en skön förmiddagslur i soffan bar det av till stan för promenad med Lars längs Norrmälarstrand. Zigge skötte sig bra men det var besvärligt för honom med alla hundar han inte fick hälsa på... Lars hade med sig god fika med muffins och varm choklad vilken avnjöts på en parkbänk. Efter besök hos min kollega Micke på hans husbåt bar det av hem igen. Z somnade gott medans jag slöade med TV-spelande. Efter ett tag tyckte Z uppenbarligen att det var dags för mig att Blogga och la sig tillrätta vid datorn...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, vad kul att hitta en lundehundsblogg till! Har nyss hittat till Igor, nu har jag Zigge att följa också! Här i Karlstad bloggar Bullen - http://www.blogtown.se/profile.php?id=Kajan och Bullens kompis Magic - http://www.blogtown.se/blog.php?id=magic. Kommer tillbaka och kollar läget med Zigge en annan gång! /Bullens Matte "Kajan"