26 juni 2006

Jobba hemma?

Första veckan med Zigge turades vi om att arbeta hemifrån för att ge Zigge en så lugn start på familjelivet som möjligt. På måndagen stack Vickan iväg till jobbet och vi klarade av morgonrutinerna med mat och rastning varefter jag satte mig vid datorn och började jobba klart nyfiken på hur Zigge skulle hantera situationen. Till min glädje funkade det bra, han lade sig och sov utan problem. En gång i timmen tog vi en lekpaus med efterföljande rastning och så förlöpte första dagen utan större mankemang.

Tisdagen var Vickan hemma och jag satt i möten och längtade hem, hade så bråttom hem för att lösa av Vickan som skulle ut med sitt jobb att jag glömde städa efter mig i konferensrummet...

Resten av veckan gick fortsatt enkelt men ibland fastnar man i jobbet lite för länge och får då milda påpekanden i form av gnagda tår, möbler eller fina små pölar både här och där. Summa summarum fungerade vi bra hemma ihop, men när Zigge blir äldre krävs nog ordnad aktivering att plocka fram ibland.

Inga kommentarer: