26 juni 2006

Semesterförberedelser

Så var det dags att skicka iväg sista mailet, stänga ner datorn och koppla ur arbetstelefonen. Dagen före midsommarafton på sena eftermiddagen var det så dags att börja göra klart för att resa bort i 4 veckor. Jag satte full rulle med dammsugare, mopp och skurtrasa. Zigge attackerade glatt alla redskap när så gick och tyckte att jag var tråkig när jag skurade i badrum och kök. Zigge blev mer och mer uppspelt och trots många rastpauser blev det på 45 minuter 5 olika pölar inne. Bara att inse att han behövde lugn och ro så jag satte mig i soffan framför fotbollen och han kom till ro och somnade som en liten valp. Vickan kom hem vid 22 och familjen gick till sängs med insikten att semester ju är semester och man måste inte jäkta iväg bara för att det är midsommar.

Midsommar i all ära men vi tog en lugn morgon, gjorde matsäck, packade ihop egna och Zigges prylar, satte upp lappar på brukshundsklubben att vi söker dagmatte och var sedan redo att lämna Sumpan för Skåne och Torpet. Fiestan var packad till bristningsgränsen och vi var redo...

Inga kommentarer: