17 juni 2006

Rumsrenhet (1)

Givetvis vill vi att Zigge ska kissa och bajsa utomhus, givetvis har Zigge ingen aning om att det ska vara smartare att göra så. Här är råden till hur man kan göra faktiskt väldigt lika. Man ska berömma ett lyckat beteende och ignorera det man tycker är fel. Sedan finns olika skolor om huruvida man ska få hunden att gå på tidning eller inte, jag skippar den diskussionen så länge.

Valpar ska enligt uppgift behöva göra i från sig när de sovit, ätit lekt och några gånger där emellan. Vi bor 3 trappor upp - våra ben kommer att få träning :-).

Hittills har vi försökt få ut honom i tid men vid frukosten hade jag inte på mig skorna innan han åt varför jag emedan jag tog på dem såg en ny pöl bli till, det går fort minsann.

Jag har en tävling mot mig själv. Antalet gånger han gör ifrån sig ute mot antalet (identifierade) gånger inne. Just nu står det 3-3 på kiss och 1-1 på bajs. Liksom landslaget tycker jag att det är viktigare att vara med än att vinna. Ligger vi kvar på oavgjort efter idag är det en stor framgång, ligger vi under så är det helt OK.

Inga kommentarer: